Veien/skuterløypa

Veien

Veiene fra Plurdalen og Grønfjelldalen og opp til Kallvatnet eies av Statkraft. Veiene er åpne for alle, men Statkraft gjør vedlikehold kun til eget bruk. Vedlikehold og oppgradering til en høyere standard er det ingen som har ansvaret for.

I 2013 sørget hytteforeninga for en større reperasjon av veien fra Østerdal til Kallvatnet av veientreprenør Kenneth Bergli. Det ble skrapet fra Østerdal til bakkene ved Folkehjelpshytta. Det ble gruset de fleste steder fra Østerdal til Heinbergelva, samt utbedring av noen grøfter og innløp til stikkrenner gravd opp på samme strekning.

Det er anbefalt at veien skrapes, og eventuelt fylles på med grus, en gang i året. Grøfter og stikkrenner bør holdes åpne.

Uttalelse fra Statkraft ang. veien (fra 2010)

Skuterløypa

Hytteforeninga sørger for staking av hovedløyper ved starten av sesongen. Hytteforeninga eier en skrape som hvem som helst kan få henge etter skuteren for å skrape løypa et stykke når den blir for humpete. Er vi heldige får vi hjelp fra kommunen til å kjøre opp løypa med trakkemaskin før påske.

En kommentar om “Veien/skuterløypa

1. Legg inn rapporter om føret!

Dette med føret i scooterløypa har jeg inntrykk av at mange er interessert i. Skal man legge inn rapporter om føret som en kommentar her?

Akkurat i disse dager er det mange spørsmål om føret. Det er i alle fall slik nå, at det er mulig å kjøre scooter. Med humpedump, lite snø og steiner.

Dessuten får jeg berømme styret for å ha kastet seg i gang med denne bloggen, nettsiden, hjemmesiden eller hva man nå kaller den (å lage den er en del jobb, men å bruke den er ikke det).

Det som jeg synes er spesielt bra, er at den er laget i et program som er slik, at kommende styrer ikke vil få nevnverdige problemer med å holde den vedlike. Jeg håper at alle hytteeiere ser at den er laget for dem (oss), og at så mange som mulig bruker den. Godt jobba styret!

Jon Arne Strand.