Topptrimmen i Kallvatnet 2015-2016!

Løveklippen!
Løveklippen

Da har vi endelig gleden av å informere om at hytteforeninga nå har fått plassert ut to av tre trimkasser som skal opp i kallvassområdet!

I kassene, som er sponset av Polarsirkelen Friluftsråd, er det plassert ut nummererte bøker der man skriver seg inn for hver tur man har vært. Så vil det etter endt sesong trekkes noen fine premier blant de som har skrevet seg opp, og dermed fått lodd. Altså, jo flere turer til toppen, jo flere vinnersjanser i lotteriet!

Den ene trimkassen er plassert på toppen av den såkalte «Løveklippen» på Østfeltsida. Dersom man  følger den gamle turistforeningsstien på fremsiden av Gammalgardsfjellet fra masta, vil man komme direkte på trimkassen.

Trimkassen på Løveklippen
Trimkassen på Løveklippen er kommet opp!

Kartutsnitt Tolvtuva
Kartutsnitt Tolvtuva. Den blå pila er toppen.

Den andre trimkassen er plassert på Langtjønnsida, nærmere bestemt på toppen av Tolvtuva, rett sør for den karakteristiske kløfta.

Her er det mange veier å velge mellom, så det er bare å legge opp kursen til riktig topp med varde.

Trimkassen på Tolvtuva
Trimkassen på toppen av Tolvtuva
Trimkassen på Siluetthaugen

Den tredje trimkassen er plassert ut på Storkallvassida, nærmere bestemt på Siluetthaugen.

Siluetthaugen ligger på en topp mellom Mettibekken og Køtabekken. Fra Siluetthaugen kan du se hele kallvatnet.

Da oppfordrer vi alle til å ta turen og delta på Topptrimmen i Kallvatnet!